21 maja 2014 r. odbyło się pierwsze w nowej kadencji posiedzenie Komitetu Parafialnego i Rady.
Część sprawozdawcza obejmowała miesiące: luty – maj 2014 i dotyczyła realizacji preliminarza zatwierdzonego w lutym br. oraz sprawozdanie Proboszcza.
Prezes Rady zapoznał zebranych z bieżącymi sprawami, zamierzeniami Rady i przygotowaniami do Święta Parafialnego.
Rada w oczekiwaniu na rozstrzygnięcie postępowania administracyjnego w sprawie wjazdu na teren parafialny od strony ul. Batorego rozważa możliwość przebudowy wjazdu od ul. Puławskiej. Na razie oczekujemy na opinię dotyczącą bezpieczeństwa przeciwpożarowego w obecnych warunkach.
Prezes przedstawił zebranym treść uchwały, na mocy której Rada powołała Komisję Gospodarczo-Prawną ds. cmentarza w Nowym Dworze Mazowieckim. Celem Komisji jest m.in. określenie warunków prawnych przejęcia przez Parafię cmentarza, określenie ewent. wpływu finansowego, przygotowanie rekomendacji w zakresie dalszego postępowania. Do Komisji zostali powołani: ks. Dariusz Chwastek, Michał Hucał, Adam Golański.
Kontynuując swa wypowiedź prezes Paweł Niemczyk poinformował, że Parafia dysponuje trzema lokalami mieszkalnymi, które otrzymaliśmy w drodze postępowania spadkowego. Mieszkania są wykorzystywane pod najem i nie przynoszą strat. Aktualnie przystępujemy do nabycia spadku po zmarłej śp. Helenie Kowieskiej. Zgodnie z obowiązującym Regulaminem Parafialnym należy zwołać w tej sprawie Zgromadzenie Parafialne.
Komitet i Rada przyjęli niedzielę 15 czerwca br. jako termin Zgromadzenia.
1 czerwca br. zapraszamy na Święto Parafialne. Zaproszenia zostały także skierowane do parafian Parafii św. Trójcy, Parafii Reformowanej i Metodystycznej. W tym dniu będzie można również nabyć książkę autorstwa Marii Kaucz poświęconą ks. R. Nitschmannowi ostatniemu proboszczowi parafii nowodworskiej.
Na dzień 28 maja br. godz. 1700 zaplanowano spotkanie w sprawie poszerzenia i zreorganizowania działalności diakonijnej. Zainteresowanych tematem prosimy o przybycie do sali parafialnej.
Ks. Dariusz Chwastek przedstawił zebranym pomysł utworzenia logo naszej Parafii, które będzie m.in. wykorzystywane na wszelkich drukach parafialnych i jednocześnie będzie naszym znakiem firmowym. W związku z tym zwracamy się do wszystkich zainteresowanych tą propozycja grafików i plastyków spośród naszych parafian, aby do 15 czerwca 2014 r. zechcieli złożyć swoje prace w kancelarii (prace niepodpisane, z załączoną kopertą, w której będą dane autora).
Zebrani poparli inicjatywę naszej parafianki p. Jadwigi Reinstein, która przygotowała w imieniu parafian list skierowany do prezydent Hanny Gronkiewicz –Waltz w sprawie utrudnień związanych z zamknięciem dojazdu od ul. Batorego. List podpisali obecni na posiedzeniu członkowie Komitetu Parafialnego i Rady.